I den tredje och sista delen i vår miniutbildning om STEM lyfter vi frågor kring hur vi kan arbeta i klassrummet för att stärka elevers intresse och kunskaper i teknik. Passet ger utrymme för inspel och frågor. Anmälan är öppen!

Program

Hur kan teknikundervisningen göras (mer) relevant för eleverna? 

Veronica Bjurulf, docent i teknikens didaktik och författare, berättar om hur man kan arbeta med att behålla lusten att upptäcka, och hur innovation ryms inom teknikämnet.  

Av lärare för lärare –  ett europeiskt nätverk som skapar engagemang i våra klassrum

Anders Blomqvist, forskare vid Vetenskapens hus visar hur engagerade lärare bidrar till att utveckla STEM-undervisningen med exempel från Science on Stage Europe. Genom att dela kreativa laborationer och erfarenheter sprids innovativa idéer som stärker undervisningen och väcker elevers intresse för naturvetenskap och teknik – över ämnes- och landsgränserna.

Anmälan

Till anmälningsformulär, extern webbplats

Information om miniutbildningens övriga delar hittar du på UHR:s vägledarsidor