Lyssna

15.00-15.40 Hur har pandemin påverkat studenters lärande och mående?

Redan innan pandemin använde många universitet runt om i världen digitala plattformar för undervisning och lärande. Örebro universitet har sedan 2016 samlat data för att undersöka hur digital undervisning påverkat studenters inlärning och mående. Här delar lärosätet med sig av resultaten av studien, gjord bland universitetsalliansen NEOLAiA:s studenter.

Medverkande

Ida Andersson-Norrie ÖRU.jpg
Ida Andersson-Norrie, Örebro universitet

Ida Andersson-Norrie är internationaliseringsstrateg på Ledningsstaben vid Örebro universitet. Hennes arbete är universitetsövergripande och bedrivs främst på strategisk nivå. Som en del i sitt arbete driver hon universitetets arbete med alliansen NEOLAiA som består av nio Europeiska lärosäten som har som mål att utses till ”Europauniversitet” inom EU:s ”European University Initiative”.

Daniela Andrén ÖRU.jpg
Daniela Andrén, Örebro universitet

Daniela Andrén är docent i nationalekonomi på Handelshögskolan vid Örebro universitet. Hennes huvudsakliga forskningsintressen är inom arbetsmarknadsekonomi och hälsoekonomi med fokus på utvärdering av offentliga program och utbildningsekonomi med fokus på studenternas aktivt lärande och deras välbefinnande. Hon undervisar kurser i hälsoekonomi, ekonometri och kausal inferens för nationalekonomer.

Senast uppdaterad: 18 oktober 2022